Moja lista blogów

niedziela, 11 września 2011

tarta...

TARTA Z JABŁKAMI
     
      Masa jabłkowa:
  • ok.1,5 kg jabłek
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • płaska łyżeczka imbiru
  • cukier wg. uznania
  • łyżka bułki tartej
  • 1/2 op.cukru waniliowego
  • łyżka bułki tartej
    
      Ciasto:
  • 3 szklanki maki
  • kostka margaryny
  • 2 żółtka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 op.cukru waniliowego
  • 4 łyżki mleka
  • szczypta soli

Zagniatamy mąkę, margarynę, żółtka, cukier, cukier waniliowy, mleko, sól. Ciasto wkładamy na 30 minut do lodówki. Jabłka należy zetrzeć na tarce jarzynowej, dodać cynamon, cukier, imbir, bułkę tartą. Ciastem wykładamy formę. Jeżeli jest to forma metalowa, należy ją posmarować masłem. Na ciasto wykładamy jabłka. Pozostałe białko z jajek możemy ubić i wyłożyć pianę na jabłuszka w celu lepszej "przyczepności" pokrojonych jabłuszek. Ja osobiście posypałam jeszcze na koniec jabłka cynamonem i brązowym cukrem.
Pieczemy ok 40-45 min. w temp. 180 st.








Smacznego ...

2 komentarze:

  1. Wygląda bajecznie. Koniecznie muszę spróbować bo przyznam że nigdy nie piekłam takiego cuda.
    Ależ smaka narobiłaś;-)))
    Całuski

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuje Danusiu :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń